مقالات مقالات .

مقالات

تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس : گیربکس یکی از اجزای مهم خوردو بشمار می رود بنابراین از اهمیت ویژه برخوردار است. دو دلیل برای مهم بودن گیربکس : هر موتوردارای سرعتی است وبیشتر از آن سرعت حرکت نمی کند, یک گشتاور قطعی برای تولید حداکثر سرعت موتور می باشد.
انواع گیربکس ها : خودکار ودستی
گیرکس خودکار یکی از محبوب ترین گیربکس ها در جهان شناخته شده, سرعت و قدرت موتور را محاسبه و دنده را در حالت پرواز تنظیم می کنند .
گیربکس دستی یکی از ساده ترین نوع است سیستم برق به یک گلاچ فرستاده می شود و راننده بصورت دستی دنده را تعویض می کند.
روش های تعمیر گیربکس خوردو
گیربکس در واقع وصل کنند بین موتور ماشین و چرخ های ماشین بشمار می رود.دلیل های وجود دراد که باعث میشود گیربکس خوردو شما نیاز به تعمیر داشته باشد از جمله این دلیل های: به دلیل گرما و اصطحلاک ناشی از بسیاری از اجزای قابل تحرک گیربکس به مرور زمان نسبت با سایر اجزا های خودرو دچار مشکل می شود از روبه قبل از تعویض قطعه حتما به تعمیر گیربکس توسط متخصصین روجوع کنید.
مشاهده چه عامل های متوجه تعمیر گیربکس خودرو خود شویم؟متوجه شدن مشکل ها از طریقی چشمی قبلا رویت نمی باشد, ولی می توان از آلارم های خودور متوجه شد.از جمله این آلارم ها شنیدن زیاد از حد صدا داخل اجزای داخلی ماشین.
از جمله مسئله های که می توان به اشاره کرد جا نرفتن یا سخت جا رفتن دنده :عدم فشار کامل کلاچ ماشین اگر با یان وجود مشکل حل نشد سطح روغن دنده را بررسی کنید شاید پایین باشد,مواردی هم ممکن است باشد اختلال دراهرم دنده , مشکل در سیم کلاچ , تمتم شدن دیسک صفحه کلاچ .
سازندگان گیربکس انواع مختلفی در انبوهی از پیکربندی و نسبت دنده های متفاوت را طراحی کرده اند.
برای تعمیر گیربکس خودرو علاوه بر مهارت به دانش و تخصص هم نیازهست. در هر خوردو گیربکس های متفوتی تعبیه شده است قطعا در تعمیر هم نقش مهمی ایفا می کند.
حتی برای باز کردن گیربکس و خارج کردن از ماشین هم و بررسی مشکل باید تخصص بالی را داشته باشید.برای تعمیر کیربکس اتومات و دستی به دانش و علم متفاوتی نایز است.
در مرحله اول با شناسایی و بررسی دقیق محل آسیب دیده به تعمیر دقیق گیربکس کمک میکند در مراحله بعدی نوع گیربکس , بعداز آن خارج کردن گیربکس انجام می شود .
از آنچای که گیربکس ماجزای مهم خودرو بشمار می رود پس برای تعمیر آن حتما به تعمیرگاه های تخصصی مراجعه کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۹:۲۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)